mandag 6. september 2010

URGAMMEL SLAGBENK

Ja da er vi kommet til mandag å i dag var vi å hentet denne lekkerbisken. En slagbenk som antas å være over 100år gammel.
Den kan også dras ut til en bredere seng, derfor de ekstra føttene på fremsiden.


Den har nok blitt trekt om i nyere tid, men har den opprinnelige fargen. Så planen er...eller jeg må vel krympe meg når jeg sier: var å beholde den slik.


Men det går nok desverre ikke. For som mange gamle møbler, er også denne innsmurt med noe seig olje eller beis.
Denne beisen, eller hva det no er, setter seg fast i klær og når jeg lener meg til den, blir jeg gulbrun på hendene...å det er som gorko.
Noe skikkelig svineri!


 Det er virkelig synd.
Så istede for å bare vaske den som jeg trodde jeg skulle, må jeg nok til med noe fjerning å da sette igang med å male den.
Men det blir ikke det første prosjektet nå.
Nå har jeg så mange jern i ilden at jeg må få unna noe før denne får stell.

Photobucket

3 kommentarer:

SjarmogKaos sa...

Den benken var virkelig råfin! Blir sikkert bra også med maling - blir spennende å se hva du ender opp med! Og koselig blogg som jeg gjerne følger videre! Ha en fin uke!

Home By Virginia sa...

Lekker Monica...!!! ♥ ♥ ♥

Gleder meg til å se det ferdige resultatet... ☺

Klemmer ♥

Laila sa...

Det er mulig å få benken fin igjen. Bruk Liberon møbelrens og rengjør treverket først, så stripper for å fjerne seig maling. Når du har fjernet alle lag med gammel lakk, kan du beise om nødvendig, så lakke, olje eller vokse det. Spør etter Liberon der du handler maling. Ikke bruk sandpapir eller skarpe sparkler, bruk plastsparkel eller messingbørste fra Liberon.
Har veldig god erfaring med dette.

Fin blogg, nå skal jeg lese litt mer nedover, så får ejg heller komme tilbake i morgen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...