søndag 2. januar 2011

Noen Julegaver og ett ønske om et godt nyttår.

Nå er vi hjemme igjen etter en Jul delt i to. Den første delen litt stressende, ja iallefall hektisk, men alikevell utrolig koselig og nostalgisk. Så var vi hjemme en snartur, bare for å jobbe - så var det tilbake igjen for å være med på bygdas Julefest og feire nyttår. Dette var dager med total avslapning - mye film, strikkingen og mat, småkaker og diverse usunne fristelser hver andre time på dagen. Så nå blir det godt at hverdagen kommer og biter oss kraftig i baken.

Å vi fikk så masse fint i Julegavene.... jeg er som ett barn når det kommer til pakker - arti arti arti!
Jeg kan jo ikke vise dere alt, men må vise dere noen godbiter.

Lyset som dere ser på siden her har min søster laget  - så enkelt å fint kan det gjøres for å glede meg.

Nedenfor på bildet til venstre ser dere en lykt vi fikk av min svigermor...bare såååå lekker!


Ovenfor til høyre er en kirke for å ha lys i - den fikk jeg av min mor like før jul. En slik har jeg ønsket meg i mange mange år. For hjemme hos mamma og stefar har de nemmelig en helt lik - som jeg selvfølgelig har mast litt på - for jeg har en hel serie med slike hus og tre... å nå har jeg fått min egen! Heldige meg!


 Her hjemme er Julelysene så vidt brent litt ned - men julen skal få være slik i enda noen dager - ja jeg bruker skjelden å vaske ut jula før 20. Juldag. Det er jo det som er tradisjonen.
Engel fått av Svigermor


 Elsker slike lysgreiner - å det blir alltid så mørkt å trist når julen skal ryddes bort - men disse kan jeg kanskje ha frem hele året?

Fikk også enda en glassengel av min mor i Julegave.....wiiiii!
De er virkelig fine - å så selges de jo ikke akkurat overalt - for de er som jeg sikkert ha skrevet før - laget av en tante av meg.
Barna ikk også hver sin miniengel.

 
 Nå ser jeg at det er superbillig garn på SparKjøp - så nå skal det sendes inn en liten bestilling - så jeg har å strikke litt av fremover..... må vise dere de fine sokkene jeg strikket meg til Jul.
I morgen kanskje?

Så gjenstår det å ønske 
alle mine venner og lesere 
alt godt i det nye året!

Monica

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kjempefine julegaver.
Godt nyttår til deg.
Klem:)

MissMette sa...

Hei Monica
Titter innom for å ønske deg et riktig godt nytt år ♥ Hørtes ut som du har hatt en flott og koselig jul :) og flotte gaver du har fått også… koselig julepyntet hus :) Det har vært en glede å titte innom deg i året som har gått. Kjempegøy å se før og etter bilder av oppussingen deres. Gleder meg til å følge deg videre også i 2011. Ønsker deg en flott kveld, klem fra Mette

Fossestua sa...

Heisan :)
Ramlet tilfeldigvis innom deg, og nå har jeg lest og ledd så godt at jeg nesten har tisset på meg, hihi :) Herlighet så morsomt det innlegget under her var!!! En god latter forlenger som sagt livet, så selvsagt har jeg lagt meg til som følger av deg :)
Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år :)
Klem fra Lise

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...