mandag 28. november 2011

Hvordan lager jeg de?





Det er vel ingen hemmelighet at jeg har fått litt sansen for transferpapir og stryke dette på både puter, små tøyhjerter og nå de siste dagene kremmerhus.

Synes jo da at jeg får satt et personlig preg på mine hjemmelagde ting og tang.


Har fått endel henvendelser via facebook og mail angående putene og kremmerhusene mine.

Å da er det gjerne hvor finner du tekster og bilder til å skrive ut på disse transferpapiret?



Svaret er at jeg lager tekstene selv. Jeg leter på nettet etter ordtak og veggord som jeg liker. Så bruker jeg Adobe Illustrator og setter sammen collager av bilder og tekst. Formaterer dette om til jpg-format og skriver det ut på transferpapir. (Veldig viktig å flippe - slik at tekst og bilde ikke blir speilvent)


Jeg laster også ned mye fonter (altså forskjellige skrifttyper) - mange finner jeg HER.


I tillegg bruker jeg photoscape til å lage "rammer" på noen bilder. Som her på siden hvor du ser en slitt kant.

Photoscape får du ikke på Mac`en -noe jeg irriterer meg grønn over... så jeg må smyglåne barnas pc for å få til kanter på bildene mine . . . derfor blir det litt tungvindt.





Her på siden har jeg klippet og limt sammen noter fra en julesang og lagt på en eldre type skrift enn det som egentlig var...





Her er det bare å bruke kreativiteten og tålmodigheten - for jeg bruker veldig mye tid på å sette sammen collager og finne de "riktige" skrifttypene til mine ulike prosjekter.

Da er det bare å kose seg med juleprosjekter og julekos nå i tiden frem mot jul.


Monica

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du e jo bærre så kreativ da, kjæmpefint :-)

Tove Ragna.

Mamsen sa...

Takker for det - er jo så koselig å lage ting selv...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...