onsdag 28. september 2016

Bøvertunkofta




Når høstfargene nå er kommet og hagearbeidet for i år har dabbet av, blir det mer tid til å sitte i kroken 
av stua med strikkepinnene.


Startet med denne i sommer etter å ha strikket Valldalskofta til Lillegutt.
Å kunne ikke få gjort den unna raskt nok til å starte på kofte til meg selv.
Men denne var tidkrevende.
Få omganger uten mønster, små pinner og tynt garn.

Men verdt det!





Uten en bestemor til å guide meg igjennom montering er det litt 
grubling å nøling 
før jeg tørr å gå stegene videre.





Følte at knappene jeg sydde på tok for mye oppmerksomhet...
...så de måtte skiftes.









Bøvertun 
med rundfelling
fra Kofteboken


..mitt nye favoritt
strikka plagg !





1 kommentar:

zeldajenta sa...

Den er så fin ! Når jeg er ferdig med alle julegavebe jeg skal strikke så skal denne på pinnene ! Hvilket garn har du brukt? Blåfargene er nydelige 😀

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...