tirsdag 13. juni 2017

Agurknytt






Det vokser og gror her hos oss.
Både i urte og grønnsakshagen og på den materielle siden.

For første gang prøver jeg agurk.
Startet tidlig, men flere døde og jeg måtte starte på nytt.

En plante har kommet med noe som jeg sterkt mistenker er agurker.
Da jeg ikke har drivhus (enda...) er det i kjøkkenvinduet og ute i kassen det skjer.





Når denne sommeren er over håper vi at vi har fått litt mere orden på gressplen, kanter og blomsterbed, men det gjenstår å se...
Vi har så altfor mange prosjekter og det er en hard prioriteringsliste...






















Agurken står litt pakket inn, da det ryktes at den er glad i jevn temperatur...
På kjøkkenbenken står to til, men det kan hende de ikke kommer med agurker før høsten kommer. Men...for å lære må jeg nesten bare se hvordan det går...












Ellers har jeg i år fokusert på å ha urter og grønnsaker jeg bruker.
Foreløpig har jeg:
Jordbær
 - sååå deilig til is! Og Lillemor elsker brødskive med nughati og jordbær (Mamsen også...)
Gressløk
-et must til matlaging og spesielt salater
Grønn Mynte
-Moooojitoooo
Sitronmelisse
-perfekt til pynt på desserter og ett blad for avslapningens skyld...
Hvitløk og Rødløk
-hverdagslig matlaging
Ruccola
-på pizza`n!
Gulrøtter og sukkererter
-deilig å rykke opp for å spise der og da





Så er det kommet 3 nye, men midlertidlige familiemedlemmer.
Det ble sjakkruter i år også. To hvite og to sorte, men den ene hvite var syk og dessverre ikke levedyktig.

Nå har jeg lovet meg selv å være litt flinkere til å oppdatere denne bloggen, da vi synes det er 
sååå morsomt å se tilbake på hva vi har gjort, både inne og ute.

Nå er vi godt i gang med bygging av balkong, 
(som vi var uten hele sommeren i fjor!!) 
så det kommer bilder om få dager vil jeg tro...
Forandringen er enorm og vi gleder oss til fortsettelsen.

Mamsen

1 kommentar:

Kampus Swasta Unggulan sa...


Hva er de nye tilskuddene til hagen, og hvordan har de blitt integrert? Telkom University

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...