onsdag 25. august 2010

Nok ett varp...synes nå jeg...

En dag jeg var borte på maleforetningen traff jeg på en gammel kjenning som sier at han har ett gammelt småbruk oppi Hommelstø. Denne trivelige mannen sier at han har endel gamle ting og spesielt da en gammel soffa, noe lignende som barrokk. Denne ønsker han å bli kvitt ganske så raskt.
 "Jeg kommer i kveld!"
Jeg låner meg henger å kører av gårde på hompette svingete vei.
Å oppe på ett nyyyydelig småbruk med Hommelstøs beste utsikt ligger denne sofaen og to stoler bak et stort lass med høy.
For å få denne ut derfra måtte jeg selvfølgelig rulle litt i høye - for den er ikke av det letteste slaget, men med meg hjem...ja det skulle den!



Det var ikke barrokksofa, men alikevell???
Denne har potensiale!
Jeg trodde jo at det bare var en sofa - å hadde store planer om å ha den i entrèn. 



Men to stoler sto jo også der - å de måtte jo også være med meg hjem.
Hvor jeg egentlig skal ha de... vet jeg ikke enda, men nå under opppussingen er det så utrolig fult i huset. At de desverre må stå å vente litt i garasjen....stakkar!



Han vet ikke eksakt hvor gamle stolene og sofaen er, men hvis han ikke husker feil...ble de trekt om på 50-tallet en gang. Å han mener at de kan være fra 1930-40-tallet.  
Tror disse bare blir nydelig når jeg får trekt de om...kanskje i noe lyst???

Photobucket

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...