søndag 26. september 2010

MÅTTE KRYPE TIL KORSET

Etter flere timer (både i går og i dag)
måtte jeg gi med med pussinga av den gamle slagbenkten.
Lynolen tok knekken på meg.
Jeg er nå langflat i sofaen.
Slapp og svimmel.

Det står jo "helseskadelig" på dunken.
Så selv om jeg har holdt endel ute, er det utrolig hvor mye man trekker inn.

Nå kjenner jeg at tiltakslyst på brodering er kommet på topp.
Men hva i alle dager skal jeg brodere på da?
Har brodert ferdig disse lappene til teppet som jeg har tenkt på lenge.

Rester fra barnas dåpskjole er påbrodert navn og fødselsdato.
Stoff fra brudekjolen min måtte selvfølgelig få dato og navn...



Skal bli meg ett sammensurium og bannskap før jeg har fått alle de 35 lappene sammen til ett teppe tenker jeg.
For det første KAN jeg ikke sy.
Eller...jo gardiner og puter, men det er nok det...
Å jeg skjønner ikke hva det er, men agresjonen fylles i brystet med engang jeg ser symaskinen står der...Ach!
Men jeg gir meg ikke.
Jeg har en drøm om at jeg skal LÆRE meg å sy det meste.
Men vet ikke hvordan...
Håper svigermor er barmhjertelig denne gangen også...
Noen/de fleste av venner og familie har fått en lapp de skal brodere på.
Å jeg gleder meg til å se hva som kommer.

Photobucket

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...