lørdag 13. november 2010

ER DET NÅ JEG SKAL SKAMME MEG?


For det er jo ikke skjelden akkurat at jeg tråler bruktbutikker og har med meg opptil to store esker med ulikt nips. Det er ikke alltid jeg vet hva jeg skal bruke alt til. Mens noe tirrer kreativiteten ved første blikk.
Julebordet dro ut noen timer i går og mamma kom veldig så tidlig fra Trøndelag i morges. For vi hadde nemmelig planlagt at vi skulle på brukthandel. Å du ligger ikke lenge å strekker deg da veit du - når skattene står å venter!
Men i dag var en treig dag for min del...trodde jeg, men eska mi ble ble fylt til randen og enda en eske ble fylt. Kjørte hjem og trodde ikke jeg hadde gjort noen scoop. Men joda. Når man står noen timer senere å pakker ut. Da kom gobitene på rekke og rad.
Å jeg glemte nesten å fortelle at vi klarte å dra med Gubben! Kryss i taket!


For er ikke disse gamle salmebøkene og denne bibelen et funn så vet ikke jeg. Ja da må jeg jo snakke for oss nostalgikere. For jeg må nok sette meg selv i denne kategorien.
Å hva er betyr egentlig nostalgi? Måtte søke det opp: Ordet nostalgi benyttes i dag som utrykk for en romantisk, ofte vemodig person med lengsel tilbake til tidligere tider. Viste du at nostalgi opprinnelig er en medisinsk diagnose? Jo det er en følelse av sykelig hjemmelengsel.



Bibelen den hellige skrift er fra det herrens år 1909. Er ikke rart den er sliten etter tydeligvis hard bruk. Den har en helt herlig skrift, virkelig nydelig å se på. Dette er nok min favoritt fra dagens kjøp.



Noe gamle putevar med mellomverk, sirlig broderte duker og pyntelaken ble også med meg hjem. Noen skal syes om til gardiner og andre skal få seg en vask og havne på puter som lenter etter en gammel klem.
Etter at jeg sist var oppe hos Marianne i Hommelstø , angra jeg som en hund på at jeg ikke kjøpte begge de lys lys blå ullpleddene. Så denne gangen kom jeg hjem med to!



Hos Åse på Skill fant jeg denne religiøse bildet. Å det falt jeg pladask for da jeg fikk øye på det. Jeg vet akkurat hvor jeg skal ha det. Må bare få ferdigstilt den hyllen den skal stå på først. Å dette fikk jeg i gave fra min kjære mor. Takk mamma!


Jeg liker når jeg finner spesielt vakre gjenstander. Spesielt er det når man finner årstall. Spennende er det også når man finner ut hvor gjenstanden har vært eller blitt laget. Å på baksiden av dette bildet finner man en dato og ett årstall: 21.Februar 1941. Det er nemmelig en avis som holder selve bakplaten på plass. Artig!



Nei nå har jeg opphold deg lenge nok med mitt skribleri her. Nå skal føttene legges høyt, Smilsjokkoladen skal få ett nytt hjem og selbuvottene skal få seg en tommel eller to...

Photobucket

6 kommentarer:

Mie fra Mies Mirakler sa...

Skamme deg? Nei, vettu hva, synes heller du skal være stolt av de fine tingene du fant :) *♥*

Anonym sa...

Skikkelig flotte ting du har funnet! Skulle ønske den lokale bruktbutikken her ikke tok inn så mye skrot... Er så langt mellom skattene :)

Nostalgia sa...

Hi,hi, artig innlegg ;-)

Masse flott du hat fått det med deg hjem :-9

Ønsker deg en fiiin helg !
Klem, Nostalgia

Tove sa...

Oi...det var masse lekkert.
Ha en fin kveld
Klem Tove

Stines Landstil sa...

Så masse fint du har funnet :)
Det er jo så moro med bruktbutikker.

Ha en fin søndag.

Klem Stine

Anonym sa...

Åååå så masse lekkert.
Ha en flott dag. :)
Klem Mette.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...